מסנני אוויר לתעשייה

מסנני אוויר לתעשייה – הפתרון החסכוני לשיפור איכות האוויר

מסנני אוויר לתעשייה הם מרכיב חיוני בתהליכי תעשייה רבים. מסנני האוויר מספקים אוויר נקי ממזהמים למגוון יישומים. מסנן אוויר בתעשייה משמש לטיהור אוויר בחדר- כלומר, שאיבה, טיהור וסינון האוויר, והחזרה של האוויר במעגל סגור, או לסינון אוויר היוצא למרחב אחר.

כמו במפעלים- מסנן האוויר מסנן ומנקה את האוויר לפני שהוא יוצא אל מחוץ למפעל, כדי לעמוד בתקנות מחמירות של זיהום אוויר בתעשייה.

במאמר זה נבדוק את מי מסנני אוויר לתעשייה משמשים ולמה, מהם סוגי המסננים הזמינים ואיך לבחור את המסנן המתאים בשבילכם.

 

מי משתמש במסנני אוויר לתעשייה?

מסנני אוויר לתעשייה משמשים בתהליכים תעשייתיים רבים:

  • אוויר נקי בתהליכי ייצור, עיבוד מזון – בהם מזהמים כמו עשן או אבק משפיעים על איכות המוצר. אף אחד מאיתנו לא אוהב זיהומים בכוס הקפה שלו, או בשקית החטיף. בנוסף, זיהומים כאלו עלולים לגרום למזון להתקלקל מהר יותר ולטעם פגום.
  • אוויר מטוהר בתעשייה הרפואית – במהלך ייצור תרופות האוויר בסביבה חייב להיות מטוהר לחלוטין. פילטרים תעשייתיים הם מינימום קריטי על מנת לוודא איכות ייצור גבוהה ותקינה של התרופות, כך שהן יהיו יעילות ובטוחות לשימוש. בייחוד בייצור תרופות הנתון הזה קריטי עוד יותר, מכיוון שהאנשים הנוטלים תרופות, בחלקם הגדול במצבים רפואיים רגישים או עם מערכת חיסונית שלא במיטבה, ועלולים להיפגע בחשיפה לזיהומים.
  • אוויר נקי בתהליך ייצור רכב – המזהמים הנוצרים במהלך הייצור והעבודה על הרכבת רכבים ותיקון שלהם, עלולים לפגוע בבריאות העובדים ולסכן את בריאותם.
  • אוויר נקי וחסר אבק וזיהומים זעירים אחרים בתעשיות חלל – אבק בכמות הזעירה ביותר עלול לפגוע בציוד הרגיש או באיכות התצפיות.

אלו תחומים הדורשים אוויר נקי לביצוע תהליכים, לכן מסנני אוויר לתעשייה המייצרים אוויר נקי, מאפשרים לתעשיות אלו לעבוד בצורה יעילה ורצופה, ומונעת תקלות אפשריות.

 

למה משתמשים במסנן אוויר לתעשייה?

מסנני אוויר משמשים להסרת המזהמים מהאוויר: אבק, עשן, שמן סיכה ממדחסי אוויר, גזים קרוזיביים אטמוספריים, אירוסולים הגורמים לעיבוי אדי מים, חלקיקים מוצקים וחלודה ממרכז האוויר והמקלט, חלקיקים מוצקים מחלל העבודה עצמו ועוד.

בתעשייה, הפילטרים משמשים להגנה על ציוד, למנוע נזק בייצור מוצרים כמו מזון- לוודא שהמוצרים מיוצרים באיכות גבוהה ותואמים מבחינת הבטיחות שלהם את התקנים. וכן, לשמירה על סביבת עבודה בטוחה ובריאה במקרה של עבודה המייצרת מזהמים.

במפעלים בהם נוצרת פסולת כתוצר לוואי של הייצור- למשל עשן, אבק, נסורת, ועוד, יש צורך במערכת סינון אוויר דחוס שמסננת את האוויר הנפלט מהמפעל והחוצה, כך שלא ייווצר מצב של מפגע תברואתי.

מסנני אוויר לתעשייה במצבים כאלו, מסננים ומטהרים את האוויר בדרכו החוצה, כך שהזיהומים והפסולת נספגים בפילטר, והאוויר יוצא מטוהר ונקי בהתאם לתקני הבטיחות.

 

אילו סוגי פילטרים יש למסנני אוויר לתעשיה?

יש שני סוגים של מסנני אוויר לתעשייה, עליהם מושתתים כל הדגמים בשוק:

  1. מסנן אוויר כימי – הפועל באמצעות חומרים סופחים כמו פחם פעיל, באמצעותם המסנן לוכד ומסנן חומרים ומזהמים מהאוויר. פחם פעיל הוא חומר בעל נקבוביות רבות ושטח פנים גדול, המאפשרים לו לספוח כימיכלים וגזים. כשהאוויר עובר במערכת מסנני אוויר עם מייבשי לחות המזהמים נלכדים בפחם הפעיל, מיובש במייבש התעשייתי, והאוויר המטוהר יוצא מהמסנן מסונן ויבש להמשך העבודה.

מסנני אוויר לתעשייה המבוססים על פחם פעיל, חשובים במסגרות אלו, מכיוון שהם מגנים על העובדים ממזהמים וסיכונים הקיימים באוויר ומסכנים את בריאותם, מגנים על רכיבים רגישים וציוד עדין העלולים להפגע מאבק וחלקיקים אחרים, וכן- מגנים על סביבת המפעל מזיהום העלול להיפלט החוצה בתהליכי הייצור.

  1. מסנן אוויר מכני – מסנני אוויר מכנים הם מסנני אוויר הבנויים במבנה של מחסום פיזי. כמו רשת או סיבים וכדומה. כך הם לוכדים חלקיקים כשהאוויר עובר דרכם. רמת הסינון של המסנן, כלומר- גודל החלקיקים שהמסנן המכני יכול לקלוט ולסנן, תלוי בגודל הפתחים במסנן. בנוסף, ישנם מסננים מכנים הנעזרים במטען אלקטרוסטטי כדי למשוך חלקיקים ולהגדיל את היעילות שלהם.

מסנני אוויר לתעשייה

איך לבחור מסנן אוויר מתאים

לפני בחירת מסנן אוויר מתאים, חשוב לבדוק את הצרכים הספציפיים שלכם, ואת השימושים המיועדים עבור מסנני אוויר לתעשייה שאתם רוצים לקנות. ההתאמה חשוב בייחוד במכשיר כמו מסנני אוויר לתעשייה, מכיוון שמדובר על מוצר חובה במצבים מסויימים, ואם המתקן לא עושה את עבודתו כמו שצריך, עלולות להיווצר סכנות של ממש.

 

הנתונים שחשוב שתבדקו הם:

  1. יעילות המסנן – איזה גודל חלקיקים הוא מסוגל לסנן, ואיזו רמת נקיות אתם צריכים
  2. רמת הספק – כמה ההספק הנדרש לכם בעבודה שלכם, יש צורך בהספק הולם לצרכים, שלא תגלו שהאוויר אצלכם מזוהם למרות המסנן.
  3. שימוש והסביבה בה תשתמשו במסנן האוויר – לכל שימוש יש מסנן שיותר מתאים לו
  4. תחזוקה – מהי התחזוקה הנדרשת, האם אתם מעדיפים/ יכולים להשתמש במסנן הדורש פחות תחזוקה?

לסיכום, חשוב להגיע מוכנים עם מידע מסודר לגבי השימוש והצרכים שלכם, כך תוכלו לקבל את המסנן הכי מתאים לכם, לסנן את האוויר אצלכם בהתאם לתקן, ולהתחיל להנות מאוויר נקי ממזהמים ומלכלוך גם בתעשייה שלכם.

 

מסנני אוויר תעשייתיים: ל-PAT יש הרבה מה להציע לכם

אנו בחברת PAT טכנולוגיות לתעשייה, משווקים מגדלי פחם המבטיחים איכות אוויר דחוס גבוהה בהתאם לדרישות התקן. מגדלי הפחם הפעיל שמשווקים על ידינו, הם החלק החשוב ביותר במערכת אוויר דחוס תובענית.

מגדלי הפחם שלנו עובדים ביעילות וסופחים גם זיהום שמן מינימלי באוויר, חיי שירות ארוכים משמעותית ממסנני פחם פעיל רגילים, הדגמים מותאמים לסביבה נפיצה ומספקים פתרון עמיד בפני בעירה, עלויות תפעול נמוכות, ובטיחות משופרת.

אנו זמינים לעזור לכם בייעוץ, התאמה מושלמת לשימושים שלכם, הכוונה מקצועית ואמינה, שירותים משלימים הכוללים תחזוקה ותיקונים בזמינות גבוהה.

צרו איתנו קשר לכל שאלה שיש לכם, וקבלו ייעוץ מקצועי ומדוייק עבורכם.

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

מסנני אוויר לתעשייה
תוכן עניינים
יבוא מדחסים בורגיים
יבוא מדחסים בורגיים

יבוא מדחסים בורגיים הוא אחד מהגורמים החשובים בתעשייה המשלבים מרכיב אינטגרלי ביישומים תעשייתיים שונים. ההחלטה מצריכה שיקול דעת מדוקדק של מספר גורמים על מנת

קרא עוד »