מדחס אוויר ללא שמן

הפרטים שלא ידעתם על מדחס אוויר ללא שמן

בתעשיות רבות יש חשיבות גדולה לנקיון וסטריליות. רבות מהן צריכות אספקת אוויר דחוס כדי לפעול כמו שצריך, אך מדחסי האוויר הרגילים פועלים על שמן, ולכן האוויר הדחוס המיוצר על ידן, מזוהם בשאריות של שמן, ופסול לשימוש בהן.

הפתרון במקרים כאלו, הוא מדחס אוויר ללא שמן, המספק אוויר נקי ללא חלקיקי שמן מתהליך הדחיסה. בכך מתאפשרת הפעלה של מכשור רגיש, ייצור מזון ותרופות, ועבודה עם חולים ומטופלים בלי לפגוע בתוצרים, במכשור ובמטופלים.

בואו נדבר על זה.

 

מה זה מדחס אוויר ללא שמן?

  • תעשיות כמו אלקטרוניקה – לשם ייצור וניקוי רכיבים אלקטרוניים חובה להשתמש באוויר דחוס נקי, כדי למנוע פגיעה בציוד אלקטרוני רגיש.

בתעשיית התרופות והמזון יש תקנים מחמירים ביותר על מנת למנוע זיהום במזון המיוצר או בתרופות. אף אחד מאיתנו לא רוצה לגלות שאריות ייצור לא רצויות במנה שלו או בתרופה של הוריו הקשישים. לכן גם כאן חשוב להשתמש באוויר דחוס נקי.

  • בתעשיית הרפואה והשיניים – משתמשים באוויר דחוס ליישומים שונים כמו הפעלת מקדחות וכלים כירורגיים, ונדרש אוויר נקי לחלוטין על מנת לא לפגוע בציוד או במטופלים.

לצורך כך משתמשים במדחס אוויר שלא פועל על שמן, ובכך נהנים מאוויר נקי בלי בעיות ובלי לעבור על תקנות ממשלתיות שכאמור, נועדו להגן עלינו ועל הקרובים לנו, וכמובן על כל אזרחי ישראל הצורכים את השירותים והמוצרים בתעשיות שלכם.

מדחס אוויר נטול שמן הוא סוג מדחס שלא משתמש בשמן בתהליך הדחיסה. המיכון של דחיסת האוויר שתוכנן כך שהוא עובד מצויין ובצורה חלקה, גם ללא צורך בשימון החלקים, ולכן האוויר הדחוס המופק ממנו, נקי משמן. זהו נתון חשוב עבור תעשיות בהן האוויר צריך להיות נקי, והשמן מהווה זיהום מבחינתן.

 

איך הוא עובד?

ישנם שני סוגים עיקריים של מערכות מדחס אוויר ללא שמן:

  • מדחסי בורג: מדחס בורג בנוי משני ברגים גדולים, המסתובבים זה לכיוון השני וכך דוחסים את האוויר שביניהם. יש מדחסי ברגים המשתמשים בשמן, ויש כאלו שלא דורשים שמן.
  • מדחסים צנטריפוגלים: מדחס צנטריפוגלי משתמש בגלגל מסתובב במהירות גבוהה, ובעזרת הכוח הצנטריפוגלי, מקטין את המרחק בין חלקיקי האוויר ודוחס אותם. משם האוויר הדחוס עובר לתוך מיכל האגירה. גם כאן, ישנם מדחסים עם שמן ונטולי שמן.

חשוב כמובן להתאים מדחס אוויר בלי שמן לצרכים של התעשיה, לכל סוג יש את היתרונות הייחודיים לו, שמתאימים לשימושים שונים.

 

 

מה ההבדלים בין מדחס אוויר רגיל לאחד ללא שמן?

מדחס אוויר ללא שמן הופך להיות פופולרי יותר ויותר, וכן, יש מפעלים ותעשיות משתמשים דווקא בו ומעדיפים אותו מסיבות שונות. ונפרט את המשמעותיות שבהן:

  • אוויר דחוס נקי: ישנן תעשיות שבהן השמן עלול לגרום לבעיות בתהליכים שונים בהם נדרש אוויר נקי. שימוש בשמן בתהליך הדחיסה משבש תהליכים או הורס מיכשור. לכן במצבים כאלו קומפרסור בלי שמן הוא מתקן מועדף.
  • תחזוקה פשוטה וזולה יותר: רוב התקלות במדחסי האוויר נובעות ממחסור בשמן. מדחס אוויר נטול שמן דורש פחות תחזוקה מאשר מדחסי האוויר עם שמן, זאת מסיבה פשוטה, שכשאין צורך לשמן את המכשיר, יש פחות מה לתחזק בו, ויש צורך בפחות אנשי מקצוע ועלויות יקרות.

לעומת המעלות של קומפרסור ללא שמן, יש מעלות אחרות לקומפרסור הרגיל. והן, שימון במערכת מפחית חימום של החלקים הנעים במדחס, כך שחייו ארוכים יותר. זה קורה, מכיוון ששימון מפחית את החיכוך והבלאי ברכיבים הפנימיים של הקומפרסור.

לסיכום מדחס אוויר ללא שמן הוא מערכת חזקה, המספקת אוויר דחוס נקי, ולמרות שהוא יקר יותר, יש לו יתרונות של תחזוקה מופחתת, ושל אוויר נקי משאריות שמן. התאמה נכונה של מעלות וחסרונות של כל מדחס, תאפשר לכם לקבל החלטה נכונה.

 

האם עדיף מדחס אוויר ללא שמן?

בשאלה מה עדיף, מדחס אוויר ללא שמן או עם שמן, התשובה היא כמובן שתלוי. מהם הצרכים הספציפיים שלכם? אם אתם עובדים בתעשיות הדורשות אוויר נקי, כמו עבודה עם רכיבי אלקטרוניקה, בתחום הרפואה- שימוש במערכת מדחס אוויר שקט לעבודה ברפואת שיניים או חדרי ניתוח או תעשיות נוספות ברפואה.

בתחום ייצור מזון ותרופות הדורשים סטריליות ועבודה נקיה בתקנים מחמירים למניעת זיהום, ועוד. במצב כזה, מדחס אוויר בלי שמן יספק לכם אוויר נקי, וייתן לכם תוצאה מצויינת בהתאם לצרכים שלכם.

במידה ואתם עובדים למשל באתרי בניה, ובתעשיות ייצור בתחומים שאינם מזון או רפואה, ברוב המקרים תוכלו להשתמש במדחס אוויר עם שמן ולהנות מהתוצאות מאוד. במקרה כזה העדיפות על מדחס תעשייתי רגיל, היא בגלל שהוא אופציה זולה יותר, וחבל לשלם על מיכשור יקר יותר בלי הצדקה ברורה לשימושים שלכם.

 

מדחס אוויר ללא שמן

 

מדחס אוויר ללא שמן קונים אצלנו ב – PAT!

PAT טכנולוגיות אוויר דחוס, מספקת כבר מעל שני עשורים, מתקני מדחס בורגי אוויר דחוס למכירה ופתרונות אוויר דחוס אחרים לתעשיות שונות. אנחנו ב- PAT חרטנו על דגלנו את המצויינות, השירות המקצועי המותאם אישית, ואת השירות המצויין והזמין גם לאחר הרכישה.

אנו יודעים כי השבתה של קומפרסור ללא שמן או עם שמן, פירושה השבתה של התעשייה שלכם, והפסדים כספיים עצומים. לכן אנו מחזיקים 10 ניידות שירות בכל הארץ, עם שירות מיידי במקרים של תקלות, אך גם לצורך אחזקה מונעת וטיפולי שבר.

אלפי לקוחותינו מהמובילים במשק הישראלי, מצביעים שוב ושוב ברגליים ורוכשים מאיתנו מדחסי אוויר ופתרונות משלימים, ונהנים מחסרון כספי גדול, מחסכון באנרגיה מתכלה, ומפרודוקטיביות גבוהה בתעשייה שלהם.

אנו מזמינים גם אתכם להצטרף! פנו אלינו עם כל שאלה שיש לכם, ונענה לכם במקצועיות, ביעילות ובאדיבות!

 

הקראת המאמר לבעלי מוגבלויות:

מדחס אוויר ללא שמן
תוכן עניינים
יבוא מדחסים בורגיים
יבוא מדחסים בורגיים

יבוא מדחסים בורגיים הוא אחד מהגורמים החשובים בתעשייה המשלבים מרכיב אינטגרלי ביישומים תעשייתיים שונים. ההחלטה מצריכה שיקול דעת מדוקדק של מספר גורמים על מנת

קרא עוד »